Goodies e-magasin direkt till din mailbox:
Goodies bjuder på en varierande blandning av korsord, sudoku, quiz och massor av andra interaktiva godsaker! Du får också e-kort för alla tillfällen och vackra skärmsläckare till din dator!
Prova Goodies - alltid GRATIS!
Ja tack till Goodies!
Förnamn:
E-mail:
Gör Goodies till din startsida - klicka här>>
Sök på Goodies:
Tillbaka
E-KORT
Gratulationer, Kalas & Hälsningar
Fars Dag
Fest
Grattis (allmän)
Inbjudningskort (barnkalas)
Krya På Dig 1
Krya På Dig 2
Mors Dag
Hälsa & Skönhet
Kom i form
Må Bra
Skönhetstips
Träning
Högtider & Säsongstema
Alla hjärtans dag
Glöggkväll
Halloween
Jul 1
Jul 2
Julgodis
Julpyssel
Kräftskiva
Melodifestival
Midsommar
Nationaldag
Nyårslöften
Oscarsgala
Påsk 1
Påsk 2
Sommar
Valentine
Vår
Mat
Brunch
Fika
Frukt
Frukt & Bär
Grill
Picknick
Övrigt
Filminbjudningar
Gåtor
Kalle Anka
Museum
Resor
Weekendresor
SKÄRMSLÄCKARE
Djur
Frukt
Höst
Jul
Jul 2
Må Bra
Sommar 1
Sommar 2
Valentine
Vinter 1
Vinter 2
Vår
Världen Under Vattnet
Världens 7 Underverk
KORSORD & PYSSEL
Barn & Familj
Astrid Lindgren
Skolstart
Djur, Natur, Geografi & Vetenskap
Djur
Frankrike
Frukt & Bär
Fåglar
Medeltiden
Rymden
Väder & Vind
Film & TV
Deckare 1
Deckare 2
Oscars
Schlager
TV-serier
Högtider & Säsongstema
Fars Dag
Halloween
Jul 1
Jul 2
Kräftskiva
Påsk
Semester
Skottdag
Sommar
Valborg
Vår
Sport & Fritid
Båtliv
Fixa Hemma
Fotboll
Resor
Skidåkning
Sport
Övrigt
Korsordslexikon
Sudoku
Fyll-i-böcker
Present till nyfödd
Present till pensionär
GRAPEVINE QUIZ
Djur
Natur & Vetenskap
Oscars
Är du en globetrotter?
 
Länka till oss
Annonsering
Nej tack till nyhetsbrev
Klicka på det kort du vill skicka:

Tillhör du skaran som har problem att hitta motivation till träningspassen? Du är inte ensam. Det är helt ok att inte tycka om att träna, men det behöver inte betyda att man måste välja bort det. Nedan följer några tips till den som lider av motivationsproblem:
Att motionera betyder inte bara att jogga eller lyfta skrot på gymet. Försök att hitta aktiviteter du inte tycker är alltför tråkiga, som promenader, cykling, dans eller någon bollsport.
Skaffa en träningskompis som hjälper dig att komma igång när det känns som motigast. Att träna är roligare om man är två och man kan dessutom peppa varandra när lusten tryter.
Försök få din arbetsgivare att gå med på att du får träna på arbetstid. Det, om något, borde väl kunna ge lite motivation! Som morot till chefen kan du använda det klassiska (och sanna) argumentet att man arbetar bättre om man får lite motion.
Snuva tillhör den vanligaste ursäkten för att slippa träna när det är vinter. Men det är inte farligt att träna om man är lite snuvig eller har lite ont i halsen, bara man inte kör för hårt, utan låter kroppen bestämma takten.
Regelbunden träning har positiva effekter:
- förbättrad kondition och lägre blodtryck
- ökad muskelstyrka och uthållighet
- stärkning av leder, senor och ligament, vilket minskar risken för skador
- minskar risken för hjärt- och kärlsjukdomar och åderförkalkning
- risk för benskörhet när du blir äldre minskar
- förstärkt immunförsvar, man blir inte lika lätt sjuk
- bildandet av endorfiner ökar, man mår bättre
Visste du att...
När man tränar är det viktigt med mat och att man äter på regelbundna tider. Innan du tränar ska du äta så kallade långsamma kolhydrater, exempelvis pasta. Efter träningen är det troligt att du är hungrig, då gäller det att få i sig snabba kolhydrater, till exempel bröd, det hjälper musklerna att återhämta sig. En tumregel är att få i sig lika mycket energi som man gjort av med. Mycket proteinrik mat är också bra efter träningen, såsom kyckling och fisk.
 

www.goodies.nu | © Mirago Media 1999-2008