|
|
|
|
Muistatko oman lapsuutesi hauskat ulkoleikit? Goodies Lapsille
vihjaa viidestä todellisesta klassikosta, joita leikitään
yhä ahkerasti pihoilla ja puutarhoissa! |
1.
Kymmenen tikkua laudalla
Leikkiin tarvitaan lankku, jonka keskikohdan alle asetetaan
pölkky tai kivi. Laudan maassa olevaan päähän
asetetaan 10 tikkua. Yksi leikkijöistä polkaisee
laudan yläpäätä siten, että tikut
lentävät ilmaan. Etsijäksi valittu leikkijä
yrittää saada kopin yhden ilmaan lentäneistä
tikuista: mikäli hän onnistuu, tulee polkaisijasta
etsijä. Mikäli ei, alkaa etsijä kerätä
tikkuja toisten juostessa piiloon. Kun etsijä on kerännyt
kaikki tikut takaisin laudalle, tulee tämän huutaa
"Kymmenen tikkua laudalla!" ja ryhtyä etsimään
muita leikkijöitä. Nähtyään jonkun,
hän huutaa löydetyn nimen, juoksee laudalle ja panee
jalkansa sen päälle. Löydetty jää
laudan viereen piirrettyyn pesään ja etsijä
jatkaa muiden etsimistä. Jos löydetty ehtii ennen
etsijää laudalle, hän saa potkaista tikut uudelleen
ilmaan ja huutaa: "Kymmenen tikkua ilmassa!" ja
mennä uudestaan piiloon. Etsijä kerää
tällöin tikut uudestaan ja huutaa taas: "Kymmenen
tikkua laudalla!". Myös piilossa olijat saavat hiipiä
salaa polkaisemaan tikut ilmaan. Kaikki löydetyt pelastuvat
kun tikut potkaistaan ilmaan ja he saavat piiloutua uudelleen.
Kaikkien leikkijöiden jouduttua pesään tulee
ensimmäiseksi pesään joutuneesta uusi etsijä.
|
2.
Purkkis
Leikkiin tarvitaan joko pallo tai oikea purkki ja paljon
hyviä piiloja. "Purkille" valitaan sopiva
paikka, minkä jälkeen leikkijät kokoontuvat
sen ympärille. Yksi leikkijöistä valitaan
purkittajaksi. Yksi leikkijöistä potkaisee
"purkin" mahdollisimman kauas, ja muut juoksevat
piiloon. Purkittaja noutaa purkin ja asettaa sen takaisin
paikoilleen huutaen "purkki kotona!". Tämän
jälkeen hän alkaa etsiä piilossa olijoita.
Nähtyään jonkun hän juoksee takaisin
purkille ja huutaa "Pekka (tai kenet ikinä
onkaan nähnyt) purkissa!", jolloin kyseinen
henkilö tulee pois piilostaan. Kaikki löydetyt
pelastuvat ja saavat piiloutua uudelleen jos joku piilossa
olijoista pääsee salaa potkaisemaan purkkia.
Leikki alkaa alusta kaikkien löydyttyä ensin
nähdyn leikkijän jäädessä purkittajaksi.
|
|
|
3.
Tervapata
Ennen leikin aloittamista maahan piirretään
suuri ympyrä, "tervapata". Yksi leikkijöistä
valitaan tervankeittäjäksi, muut asettuvat
padan ympärille kasvot pataan päin. Kaikki
tervankeittäjää lukuunottamatta piirtävät
ympärilleen puoliympyrän muotoisen pesän.
Keittäjä lähtee kiertämään
pataa leikkijöiden takaa joko juosten tai kävellen,
kädessään pieni esine kuten avaimet tai
kivi. Tervankeittäjän tehtävänä
on pudottaa esine toisen leikkijän pesään
tämän huomaamatta, hämäämällä
leikkijöitä valheellisilla pudotuksilla. |
Keittäjän
pudotettua esineen toisen leikkijän taakse tulee
hänen kiertää pata kertaalleen. Jos leikkijä
ei huomaa pesäänsä pudotettua esinettä
ja keittäjä ehtii kiertää padan,
palaa leikkijä pohjaan ja joutuu luovuttamaan paikkansa
keittäjälle. Mikäli leikkijä huomaa
esineen ajoissa, tulee hänen ottaa tämä
käteensä ja lähteä kiertämään
pataa vastakkaiseen suuntaan. Se kumpi ensiksi ehtii
takaisin pesälle saa pesän, toisesta taas
tulee uusi tervankeittäjä. |
|
|
4.
Peili
Ennen leikin aloittamista piirretään maahan
kaksi pitkää viivaa noin 10 metrin päähän
toisistaan. Yksi leikkijöistä valitaan peiliksi:
hän asettuu toiselle viivoista selkä muihin
leikkijöihin. Muut asettuvat toiselle viivalle
ja yrittävät ehtiä koskettamaan peiliä
tai peilin takana olevaa seinää tämän
huomaamatta. Peili kääntyy aina halutessaan
katsomaan taakseen: kaikki jotka liikkuvat peilin katsoessa
joutuvat palaamaan takaisin lähtöviivalle.
Ensimmäisenä peilille ehtinyt on leikin voittaja
ja seuraava peili. |
|
5.
Kirkonrotta
Ennen
leikin alkua valitaan huutopaikka ja etsijä. Tämän
jälkeen etsijän selkä "pestään"
lausumalla samalla seuraaava loru: Vasta pesty puhdas
selkä, kuka siihen viimeks pisti, likaisella sormellaan?.
Joku pistää etsijän selkää sormellaan
ja jos etsijä arvaa kuka pistäjä oli, tulee
pistäjästä etsijä. Etsijä laskee
selkä seinään päin esim. sataan tai viiteenkymmeneen,
minkä aikana muut piiloutuvat. Tämän jälkeen
etsijä lähtee etsimään muita: etsijän
nähtyä toisen leikkijän, tulee tämän
palata koskettamaan huutopaikan seinää ja huutaa
"Mikko-rotta nähty!" (jos nähdyn piiloutujan
nimi on Mikko). Ensin löytynyt piiloutuja on seuraavan
kierroksen etsijä. Nähty piiloutuja voi myös
yrittää pelastautua ehtimällä huutopaikalle
ennen etsijää: tällöin piiloutuja koskettaa
seinää huutaen "Omat!" tai "Oma rotta!".
|
Piiloutuja
voi myös turvata itsensä ennenkuin etsijä
on löytänyt hänet. Jos piiloutuja näkee
tai aavistaa, että etsijä on etääntynyt
kauaksi huutopaikasta, hän voi käydä turvaamassa
itsensä edellä kuvatulla tavalla. Kun
joku piiloutuja saavuttaa huutopaikan jäämättä
ensin itse vangiksi, hän voi pelastaa siellä mahdollisesti
olevat vangitut rotat huutamalla huutopaikkaa koskettaessaan
"Kaikki pelastettu!". Tällöin etsijän
tulee alkaa laskea uudelleen muiden paitsi itsensä
pelastaneiden juostessa uuteen piiloon. Kierros päättyy,
kun kukaan piiloutuja ei ole enää karkutiellä.
Mikäli kaikki piiloutujat ovat turvanneet itsensä
huutamalla huutopaikalla "Omat!", joutuu etsijä
uudelleen etsijäksi. Mikäli taas yksi tai useampi
rotista on joutunut vangiksi, tulee ensimmäisenä
nähdystä rotasta seuraava etsijä.
|
|
Muuta
ulkopuuhaa: |
•
Ruutu |
•
Kroketti |
•
Twist |
•
Hyppynaru |
•
Pesäpallo |
•
Leijan lennätys |
•
Frisbee |
•
Rullaluistimet |
•
Lentopallo |
•
Minigolf |
•
Taskulamppuhippa |
|
|
|
|
Aarteenetsintä
kruunaa lastenjuhlan! |
Järjestimme
merirosvojuhlat - huisin hauskaa lasten mielestä! Grapevinen
tuotteilla ja vinkeillä superhauskan juhlan järjestäminen
on lastenleikkiä. Valitse aarteenetsintä useasta
suositusta teemasta sekä lasten ikään sovitetusta
vaikeustasosta, tilaa ja tulosta! Tuotteemme sisältää
kaiken mitä tarvitset: leikkiohjelman, jännittävän
tarinan sekä valmiita vihjeitä, arvoituksia ja haasteita.
Helppoa sinulle - huisin hauskaa lapsille! |
Näin
se toimii - katso filmi>> |
|
|
Lisää
hauskoja aarteenetsintöjä ja leikkejä lastenjuhliin
löydät täältä>> |
|
Aarteenetsintä:
Rosvomysteeri
Järjestä mysteerijuhlat ja anna lasten ratkaista
jännittävä Rosvomysteeri! Hotellipäällikkö
Ville Vieraanvarainen tarvitsee lasten apua paljastaakseen
hotellissa mellastavan rosvon. Aarteenetsintä on helppo
järjestää ja toteuttaa ja huisin hauskaa lapsille!
4-6
vuotiaille>>
7-10
vuotiaille>> |
|
|
Aarteenetsintä:
Mysteeri metsässä
Hauska aarteenetsintä lapsille jossa jännittävä
tarina! Tämä aarteenetsintä on tarkoitus toteuttaa
ulkona kartan ja arvoitusten avulla. Aarteenetsinnän voi järjestää
puutarhassa, puistossa, rannalla tai metsässä! Järjestä
hauska lastenjuhla ulkona!
4-6
vuotiaille>>
7-10
vuotiaille>> |
|
Aarteenetsintä:
Jäämysteeri
Ihana seikkailu jääprinsessa Arabellan, Pate-pingviinin
ja Olli-hirven kanssa! Jäämysteerissä lapset
auttavat jääprinsessaa pelastamaan vuotuisen Lumijuhlan!
Aarteenetsinnän voi järjestää sisällä
tai ulkona, kotona tai muualla, isommalle, tai pienemmälle
joukolle lapsia - helppoa sinulle, huisin hauskaa lapsille!
16,90 €.
4-6
vuotiaille>>
7-10
vuotiaille>> |
|
|
Aarteenetsintä:
Salapoliisimysteeri
Kuten kaikki aarteenetsintämme, myös Salapoliisimysteeri
on alkuperäinen, ja erityisesti aarteenetsintään
toteutettu, pulmallinen, hauska ja hienon ulkoasun omaava
seikkailu. Aarteenetsinnän voi järjestää
missä tahansa.
4-6
vuotiaille>>
7-10
vuotiaille>> |
|
|
Aarteenetsintä:
Merirosvomysteeri
Merirosvokapteeni Haaraparran pahin vihollinen, merten kauhu
Kapteeni Mustaparta havittelee Haaraparran mahtavaa merirosvoaarretta!
Kapteeni Haaraparta miehistöineen on haaksirikkoutunut
autiolle saarelle ja tarvitsee lasten apua aarteen pelastamiseksi!
4-6
vuotiaille>>
7-10
vuotiaille>> |
|
|
|
Aarteenetsintä:
Prinsessamysteeri
Prinsessamysteeri on hauska aarteenetsintä, jossa kaikki
prinsessat saavat auttaa pelastamaan prinssi Kuunsäteen,
jonka ilkeä haltijatar on muuttanut sammakoksi ja sulkenut
lukkojen taakse linnan tornihuoneeseen.
4-6
vuotiaille>>
7-10
vuotiaille>> |
|
|
Aarteenetsintä:
Viidakkomysteeri
Anna lasten heittäytyä tutkimusretkelle viidakkoon
löytääkseen Maya-intiaanien unohdetun kaupungin
ja tarumaisen aarteen! Luvassa on huikea seikkailu täynnä
jännittäviä haasteita, pulmallisia arvoituksia
ja kohtaamisia viidakon villieläinten kanssa!
4-6
vuotiaille>>
7-10
vuotiaille>> |
|
|
Aarteenetsintä:
Supersankarimysteeri
Auta Supersamia pelastamaan Big Cityn kaupunki vihreänaamioiselta
roistolta. Täydellinen aarteenetsintä supersankarijuhliin!
Saat kaiken mitä tarvitset ja järjestät hauskimman
aarteenetsinnän alle puolessa tunnissa! Lastenjuhlan,
joka varmasti tullaan muistamaan!
4-6
vuotiaille>>
7-10
vuotiaille>> |
|
|
Pääsiäisaarteenetsintä:
Kadonneiden munien metsästys
Hurjan hauska munien etsintä lapsille! Ensin Aada-kanan
pesästä mystisesti kadonneet munat pitää
löytää ratkaisemalla pulmallisia kysymyksiä,
sekä jännittäviä haasteita, ehkäpä
lopuksi vielä täynnä makeisia oleva pääsiäismuna
etsittäväksi!
4-6
vuotiaille>>
7-10
vuotiaille>> |
|
|
Aarteenetsintä:
Kesämysteeri
Hauska Kesämysteeri lapsille! Kesämysteeri on jännittävä
aarteenetsintä, joka sisältää vihjeitä,
arvoituksia ja haasteita, joita lapset saavat ratkaista. Lapset
löytävät pullopostia kapteeni Koukulta, joka
on jäänyt merirosvojen vangiksi. Helppoa sinulle
- huisin hauskaa lapsille!
Lisätietoja
4-6 vuotiaille>>
Lisätietoja
7-10 vuotiaille>> |
|
|
Aarteenetsintää:
Halloweenmysteeri
Halloweenmysteerissä lapset saavat auttaa kreivi Vladia
etsimään Naakkatornin linnan aarretta. Lapset saavat
tehtäväkseen ratkaista jännittäviä
haasteita ja matkan varrella vastaan tulee noitia, vampyyrejä,
hirviöitä, kummituksia ja velho, sekä muita
linnan asukkeja.
4-6 vuotiaille>>
7-10 vuotiaille>> |
|
|
Aarteenetsintää:
Tonttujen joulumysteeri
Hauska ja nokkela joulumysteeri 4-6 vuotiaille lapsille. Tontut
ovat hukanneet tonttulakkinsa, joiden avulla heistä tulee
näkymättömiä! Tässä tonttujen
joulumysteerissä on kaikki mitä tarvitset huikean
hauskan aarteenetsinnän järjestämiseen nopeasti,
jopa viidessä minuutissa.
4-6
vuotiaille>>
7-10
vuotiaille>> |
|
|